Ερώτημα 4

Ενέργειες, ρυθμίσεις και δράσεις προκειμένου να αυξηθεί η πρόσβαση και η υιοθέτηση νέων τεχνολογιών υπέρ της ανοιχτότητας και της λογοδοσίας

Ποιες τεχνολογικές εφαρμογές (applications) θα μπορούσαν να αναπτυχθούν για τη διαφάνεια και τον έλεγχο της δράσης της δημόσιας διοίκησης;

Σχόλια στο σύνολο του άρθρου
  • Εισαγωγή της τεχνολογίας των ψηφιακών χαρτών (GIS) στα πληροφοριακά συστήματα της Διοίκησης.

    Παραγωγή – ενσωμάτωση γεωχωρικού περιεχομένου (Αιγιαλοί, ρέμματα, πολεοδομικά σχέδια, χρήσεις γης, θεσμοθετημένο οδικό δίκτυο, αξιόπιστο σύστημα ταχυδρομικών διευθύνσεων, Θεσμμοθετημένς χρήσεις γης, κλπ.).

    Ανάπτυξη δυνατοτήτων των υφιστάμενων δημόσιων πληροφοριακών συστημάτων για υποδοχή και αξιοποίηση αναφορών συμβάντων (λακούβες, κυκλοφοριακές πινακίδες, ατυχήματα, πυρκαγιές, πλημμύρες, εγκλήματα, παραβάσεις (μπάζα, απόβλητα, αυθαίρετα, λαθροκυνήγι, λαθρουλοτόμηση, μη έκδαση αποδείξεων), κλπ.) με γεωγραφική αναφορά που παράγονται από τα κινητά τηλέφωνα (υπάρχουν έτοιμες εφαρμογές).
    Δημοσιοποίηση της αναφοράς και των ενεργειών της Διοίκησης για την αποτελεσματική διαχείρισή της.

  • ΕΙΔΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΡ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΣΤΟ FACEBOOK.
    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΓΙΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΑΠΟ ΚΡΑΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ.
    ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΤΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣΣΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΙΔΙΚΗ ΦΟΡΜΑ ΚΑΘΕ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΥ ΘΑ ΤΗ ΧΕΙΡΙΖΟΝΤΑΙ ΕΙΔΙΚΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ.ΟΜΑΔΑ ΠΟΥ ΘΑ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΚΑΙ ΘΑ ΔΕΙΝΕΙ ΛΥΣΗ.

  • Application για ψηφοφορίες για την ανάδειξη καλών πρακτικών
    Application για ψηφοφορίες για την ανάδειξη άριστων δημόσιων λειτουργών
    Application για παράπονα και καταγγελίες πολιτών
    Application για προτάσεις βελτίωσης δημόσιων υπηρεσιών
    Application για τοπικά δημοψηφίσματαReference

  • Παρακαλώ ανατρέξετε στον σύνδεσμο http://lgaf.kedel.org/wiki/ προκειμένου να αποκτήσετε μια εικόνα. Κατόπιν αναζητήστε τους λόγους για τους οποίους δεν ολοκληρώθηκε το συγκεκριμένο έργο.

  • Η πρόσβαση στις Αποφάσεις της Διοίκησης να μπορεί να γίνεται και από smartphone. Επιλογή Υπουργείου ή ΟΤΑ ή ΝΠΔΔ ή ΝΠΙΔ, ή… , λέξεις κλειδιά , επιλογή χρόνου.
    Περίπου, όπως μπορεί κάποιος να βρει εύκολα αποφάσεις του ΣτΕ μέσα από την ιστοσελίδα του.Reference

  • Εσωτερική ηλεκτρονική διακυβέρνηση. Ολα τα στοιχεία να τηρουνται ηλεκτρονικά με δυνατότητα πρόσβασης σε αυτά του κοινού.
    Ενεργειακά χαρακτηριστικά, raw data απο μετρητές ρύπανσης ατμόσφαιρας, οικοδομικά στοιχεία, καταναλώσεις κτιρίων, διαχείριση αμαξοστασίων, αρχείο δημοτικών, κρατικών κτιρίων και δαπανών λειτουργίας αυτών, οικοδομικά χαρακτηριστικά όλων των κτιρίων της χώρας, παροχή στοιχείων απο ΔΕΗ, Αεριο χωρίς καταβολή αμοιβής, κλπ.
    Η τήρηση στοιχείων και η κοινοποίησή τους είναι το πρώτο βήμα για την επεξεργασία τους και την υποβολή προτάσεων βελτίωσης σε όλους τους τομείς.

  • Καλό θα ήταν να αναπτυχθούν πλατφόρμες μέσα από τις οποίες θα μπορεί ο πολίτης να παρακολουθεί την πορεία και την εξέλιξη των αιτημάτων του στις διάφορες δημόσιες υπηρεσίες. Με τη χρήση ενός κωδικου να συνδιαλεγεται ο πολίτης με τη Δημόσια Διοίκηση (υπηρεσίες, φορείς κτλ). Να ελαχιστοποιηθει στο ελάχιστο η συνδιαλλαγή πολίτη υπαλλήλου.

  • Συγκεκριμένος ιστοχώρος όπως το ΑΠΕΛΛΑ με εγγραφή των ιδιωτών που θέλουν να ενημερώνονται για τομείς που θα δηλώνουν μέσω της εφαρμογής.
    Η ειδοποίηση θα πηγαίνει μέσω email που θα παραπέμπει στον αντίστοιχο σύνδεσμο.

  • Εφαρμογή με κατάταξη ανά κλάδο και ειδικότητα των υποψηφίων (τύπου επετηρίδας) έτσι ώστε να βλέπουν όλοι οι υποψήφιοι την σειρά τους με βάση τα μόρια που έχουν.

  • Συμφωνώ απόλυτα με τα αναφερόμενα του Nestor (29/9/2016). Είναι επιβεβλημένη η ανάγκη δημιουργίας Γεωγραφικών Πληροφοριακών Συστημάτων στα οποία θα περιλαμβάνεται όλη η διαθέσιμη χαρτογραφική πληροφορία μονοσήμαντα καθορισμένη (όρια οικισμών, σχέδια πόλης, πράξεις χαρακτηρισμού Δ/νσεων Δασών, αιγιαλοί και παραλίες, οριογραμμές ρεμάτων, απαλλοτριώσεις παντός είδους, περιοχές ΝΑΤURA, υγροβιότοποι, αρχαιολογικοί περιορισμοί, υπάρχοντες δρόμοι και χαρακτηρισμοί τους, πάσης λογής δίκτυα, λοιπές θεσμικές γραμμές και περιορισμοί, ΓΠΣ, ΣΧΟΟΑΠ κλπ.) ώστε να γνωρίζουμε όλοι το χώρο μας. Έτσι θα αναπτυχθούν παράλληλα πολλές εφαρμογές ελέγχου και μη, αλλά θα υπάρχει διαφάνεια στην έκδοση πολλών διοικητικών πράξεων.

  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ (APPLICATIONS) ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΧΘΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ:
    1. ΤΕΧΝ/ΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΉ ΓΙΑ ΠΑΡΑΠΟΝΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΠΟΛΙΤΩΝ.
    2. ΤΕΧΝ/Κ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΓΙΑ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ.
    3. ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΜΕ ΛΙΣΤΑ ΤΩΝ ΚΑΛΥΤΕΡΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΜΕ ΑΞΙΟΚΡΤΑΤΙΚΑ ΤΥΠΙΚΑ (ΠΤΥΧΙΑ, ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ, ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ, ΚΛΠ.) ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ (ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ, ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ, ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ, ΣΕ ΗΜΕΡΙΔΕΣ, ΚΛΠ.) ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΟ ΚΟΙΝΟ, ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ, ΓΙΑ ΤΗ ΠΑΤΡΙΔΑ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.Reference

  • Εδω και 25χρονια υπαρχει η τεχνολογια
    ψηφιακης υπογραφης εγγραφων.

    το καθε εγγραφο .doc .pdf .xls μπορει
    να υπογραφει απο τον συντακτη του με ενα
    κωδικο password η/και ενα usb stick και κανενας δε μπορει
    να παραποιησει η να αμφισβητισει
    τη γνησιοτητα του η να αρνηθει την υπαρξη του.

    στη συνεχεια αυτο το εγγραφο μπορει να στελνεται ταχυτατα
    με μαιλ χωρις γραφειοκρατια,χωρις να χρειαζεται σφραγιδες
    υπογραφες φακελους αλληλογραφιας γνησιο της υπογραφης κλπ.

    με παρομοια τεχνολογια μπορει να χρησιμοποιηθει η χρονοσημανση.
    σε ενα εγγραφο, βγαζουμε το ρεζουμε (ενα πατατσουκλι hash της
    μορφης d83j38f82lh48f73jd73gdm38) και το στελνουμε σε ενα
    εγκυρο δημοσιο φορεα, ο οποιος μολις το λαβει μας στελνει ενα αποδεικτικο
    της (απολυτης ακριβειας) ωρας που το παρελαβε.
    περισσοτερα εδω:
    http://yap.gov.gr/index.php/aped/aped-odigies-xrisis-pistopoihtikon-menu.html

  • Τεχνολογικές εφαρμογές (apps) για θέσεις εργασίας σε δημοσίους φορείς .
    Τεχνολογικές εφαρμογές για ενημέρωση σε θέματα σε θέματα εργασίας -παιδείας .
    Τεχνολογικές εφαρμογές για συνεχή ενημέρωση του πολίτη (αλλαγή νόμων- φορολογίας κ.α. )

  • Να είναι υποχρεωτικό το ηλεκτρονικό πρωτόκολλο για κάθε είδους δημόσιο έγγραφο, ώστε να μην μπορεί καμία δημόσια υπηρεσία και για κανένα σκοπό να κάνει μία ενέργεια χωρίς να λάβει γνώση ένας τρίτος (πολίτης ή ελεγκτική αρχή).

  • Αν και το ζήτημα είναι τεχνικό, προφανώς με την ανάλογη βούληση και οριστική επιτέλους θεσμοθέτηση και ενίσχυση της διαφάνειας σε ανώτατο επίπεδο και περιεχόμενο, μπορούν ευτυχώς πλέον να εφαρμοστούν πολλά.
    Πχ,
    1. Υποχρεωτική διεξαγωγή real time ψηφιακής καταγραφής όλων των συνεδριάσεων και των διοικητικών συμβουλίων (εξαιρούνται τα σχετικά με την Εθνική ασφάλεια), σε μορφές audio & video. Δεν θα είναι έγκυρα και εφαρμοστέα, αν δεν υπάρχει ψηφιακό αποτύπωμα τους!
    2. Διασύνδεση με κεντρικό server όλων των δημόσιων υπηρεσιών, φορέων και οργανισμών, νπδδ κλπ. Υποχρεωτικά όλοι οι δημόσιοι θα πρέπει να λειτουργούν ηλεκτρονικά, ψηφιακά και μέσω διαδικτύου. Καταγραφή των ηλεκτρονικών ψηφιακών εφαρμογών και λειτουργιών, μέσα απο υποχρεωτική χρήση ενιαίου λειτουργικού προγράμματος του Υπουργείου Δημόσιας Διοίκησης (Εσωτερικών).
    3. Κάθε διοικητικός υπάλληλος ανεξαρτήτως βαθμού και θέσης, θα έχει ψηφιακό αποτύπωμα στο σύστημα, με το οποίο θα είναι υπόλογος και υπεύθυνος για την κάθε υπόθεση που αναλαμβάνει. Παράλληλα, με τον ίδιο κωδικό χρήστη, θα ξεκινάει και θα τελειώνει την βάρδια του κι επομένως θα καταγράφεται ο εργασιακός χρόνος, η χρήση εξοπλισμού, η κατανάλωση αναλωσίμων κλπ.
    4. Κατάργηση της υπεύθυνης δήλωσης ως απαιτούμενο γνησίου υπογραφής και κατάθεσης της ως έγγραφο (προαιρετικό εκεί που χρειάζεται ή επιλέγεται απο τον πολίτη) και εξίσωση της αντίστοιχης ψηφιακής μορφής υποβολής αιτημάτων-δηλώσεων-εξουσιοδοτήσεων κλπ μέσω κλειδάριθμου Taxis ή Diavgeia.
    5. Έμμισθοι, οικονομικοί, τεχνικοί και νομικοί σύμβουλοι : υποχρεωτική δέσμευση του ασυμβίβαστου μέσω καταγραφής όλων των υποθέσεων που αφορούν τον φορέα που απασχολούνται. Θα ανοίγουν case ηλεκτρονικά στο σύστημα του ΝΠΔΔ ή του Οργανισμού ή της Υπηρεσίας που δουλεύουν, στο οποίο θα πρέπει να αναφέρουν υποχρεωτικά τα βασικά δεδομένα-στοιχεία της υπόθεσης, το αν η ενασχόληση τους αφορά απόφαση ΔΣ και ποιά είναι αυτή, ο σκοπός και ο στόχος των ενεργειών που προτείνουν και το όφελος στο δήμοσιο, ή στην υπηρεσία τους απο την ενασχόληση τους με την κάθε υπόθεση.
    6. Δωρεάν εκπαιδευτική πλατφόρμα και πλατφόρμα e-learning για πολίτες και δημοσίους λειτουργούς που θέλουν να πιστοποιηθούν στα ηλεκτρονικά συστήματα διοίκησης και διαχείρισης υπηρεσιών ή να εκπαιδευτούν για να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της νέας εποχής.

    Πολλά ακόμα παραδείγματα πολλών εφαρμογών που γλυτώνουν χρήμα και χρόνο απο τον φορολογούμενο αλλά κυρίως μέσα απο την ανοιχτή διοίκηση και την διαφάνεια του δίνουν ξανά πίσω την χαμένη αξιοπιστία και εμπιστοσύνη στο δημόσιο τομέα ως συναλλασσόμενοι με αυτό αλλά και ως εργαλείο του κράτους.

    Δεν είναι δυνατόν να μπορεί ο ιδιωτικός τομέας να εφαρμόζει τόσα κι άλλα τόσα με λιγότερο προσωπικό και ευθύνες και να μην μπορούμε στο κράτος αυτό να βάλουμε μια σειρά και μια τάξη, δίνοντας ισονομία και ενεργητικό (πλέον του μια φορά στα 4 χρόνια…) ρόλο στον πολίτη !!

    Δεν γίνεται άλλο οι δημόσιοι οργανισμοί και υπηρεσίες και νπδδ να λειτουργούν ως ιδιωτικά μαγαζιά του κάθε ΔΣ τους, της κάθε διοίκησης τους, του εκάστοτε υπαλληλικού προσωπικού τους, διαχειριζόμενοι κατά το δοκούν κανόνες διοίκησης, εξουσίας και νόμων, έναντι του κάθε δύσμοιρου πολίτη που προσπαθεί να παλέψει με τα κύματα της γραφειοκρατίας μάταια…αυτά ανήκουν στον παλαιοκομματισμό και παλαιοσυνδικαλισμό και εκεί πρέπει κατά την ταπεινή μου γνώμη να μείνουν.

    Κοινώς, ή αλλάζουμε μόνοι και επ ωφειλεία μας, ή παραμένουμε στο παρελθόν επ ωφελεία μιας μειοψηφίας που τραβά τους νέους τους άνεργους εξειδικευμένους νέους αυτής της χώρας είτε προς τα κάτω, είτε προς τα έξω..ειδικά αυτούς που έχουν την ατυχία να μην είναι οικογενείας, ή παράταξης, ή κόμματος κλπ..

    Δεν θα αρέσουν όλα αυτά σε πολλούς του δημοσίου, κυρίως στους συναδικαλιστές τους, κατανοητό.. Ακόμα πιο κατανοητό, είναι όμως οτι ως κράτος, ως πλειοψηφία, δυστυχώς δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι για αυτό..δεν τους ανήκει ο χώρος που δουλεύουν ανήκει σε όλους τους Έλληνες πολίτες ισάξια και ισότιμα, αφού εμείς τους πληρώνουμε.

    Ή επιτέλους βάζουμε τον πολίτη πιο πάνω απο τις παρέες μας, ή δεν θα βγούμε ποτέ απο αυτό το τέλμα..κι αν και όταν βγούμε δεν θα υπάρχει τίποτα να διορθώσουμε..

    Ευχαριστώ πολύ για την υπομονή και τον χρόνο σας.

    Με εκτίμηση,

    Κώστας.Reference

  • – Γραμμές καταγγελίας κακοδιοίκησης (εφαρμογή εθνικού σχεδίου κατά της διαφθοράς με μια ενιαία υπηρεσία και ενιαία γραμμή καταγγελίας)

    – Ενίσχυση του ρόλου του Συνηγόρου του Πολίτη και αφομοίωση των περιφερειακών ή δημοτικών συμπαραστατών σε μια ενιαία ομπρέλα υπό την επιστασία του

    – Αξιολόγηση των πόρταλς του δημοσίου, ιδιαίτερα όπου υπάρχει ηλεκτρονική διακυβέρνηση

    – Διενέργεια hackathons, opendata days σε κάθε υπουργείο με συμμετοχή φορέων της αυτοδιοίκησης, επιχειρήσεων, πανεπιστημίων κλπ

    – Χρήση ανοιχτών προτύπων και ελεύθερου λογισμικού όπου είναι εφικτή και δεν διακυβεύονται ζητήματα ασφάλειας

    – Δημιουργία ανοιχτού πρωτοκόλλου και χρήση ανοιχτών προτύπων στα δημόσια έγγραφα ανά υπηρεσία

    – Εφαρμογή του νόμου για τα ανοιχτά δημόσια δεδομένα

  • Η ΔΙΑΥΓΕΙΑ αποτελεί μια πρωτοποριακή εφαρμογή ανοιχτής διακυβέρνησης αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει αποφύγει τις διαχρονικές αγκυλώσεις της Δημόσιας Διοίκησης. Τα λάθη και οι παραλείψεις στις εγγραφές ακυρώνουν την δυνητική δράση της υπέρ της διαφάνειας και της αποτελεσματικότητας στην αξιοποίηση των πόρων.

    Επομένως, υπάρχει επιτακτική ανάγκη για την αναβάθμιση της ποιότητας των αναρτήσεων που δημοσιεύουν οι φορείς του Δημοσίου.

    Σε πρώτο επίπεδο απαιτείται η θεσμοθέτηση και η εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου μοντέλου διασφάλισης της εγκυρότητας και της πληρότητας της δημόσιας πληροφορίας του ΔΙΑΥΓΕΙΑ έτσι ώστε αυτό να αποτελέσει ένα συμπληρωματικό αξιόπιστο σύστημα λήψης αποφάσεων και βελτίωσης της καθημερινής λειτουργίας του Ελληνικού Δημοσίου.

    Το ολοκληρωμένο μοντέλο ποιότητας του ΔΙΑΥΓΕΙΑ θα στηρίζεται στην διαλειτουργική διασύνδεση με τρίτα συστήματα του Δημοσίου και θα παράγει αυτοματοποιημένη και αντικειμενική αξιολόγηση της εγκυρότητας των αναρτώμενων αποφάσεων. Επιπλέον θα δύναται να δημιουργεί παραμετροποιήσιμες αναφορές καλής λειτουργίας καθώς και προτάσεις επίλυσης των επιμέρους ατελειών.

    Με αυτόν τον τρόπο και με ελάχιστη πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση, η ΔΙΑΥΓΕΙΑ θα καταστεί ένα αξιόπιστο εργαλείο πάνω στο οποίο θα μπορούν να στηριχθούν ουσιαστικές δράσεις αναβάθμισης της Δημόσιας Διοίκησης.

Top