Ενότητα 4

ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΩΝ, ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΛΑΜΠΑΔΕΥΣΗ ΒΕΛΤΙΣΤΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΑΠΟ ΑΛΛΑ ΚΡΑΤΗ

Στη συγκεκριμένη ενότητα εντάσσονται όσες παρατηρήσεις δεν συμπεριλαμβάνονται στις θεματικές των προηγούμενων ενοτήτων και αποσκοπούν στην παροχή πρόσθετων πληροφοριών για ειδικά προβλήματα που ενδεχομένως αντιμετωπίζουν τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Ακόμη, ενθαρρύνονται οι συμμετέχοντες να προτείνουν ενότητες νομοθέτησης που θα μπορούσαν να ενταχθούν στο υπό κατάρτιση σχέδιο νόμου για τη νομοθεσία που διέπει τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία.

Περαιτέρω οι συμμετέχοντες μπορούν υπό την παρούσα ενότητα να παραθέσουν νομοθετικές, κοινωνικές και πολιτικές πρωτοβουλίες καθώς και βέλτιστες πρακτικές που εφαρμόστηκαν τόσο σε κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσο και σε έτερες χώρες και σχετίζονται με την ανεμπόδιστη πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία σε αγαθά και υπηρεσίες και την υπό καθεστώς ίσης μεταχείρισης απόλαυση δικαιωμάτων.

Σχόλια στο σύνολο του άρθρου
  • ΘΕΩΡΩ ΑΔΙΚΟ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΗΤΕΡΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 80% ΜΕ ΠΟΛΛΑΠΛΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΟΠΩΣ :EΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΤΕΤΡΑΠΛΗΓΙΑ ΚΑΙ ΚΩΦΑΛΑΛΙΑ ΚΑΙ ΝΟΗΤΙΚΗ ΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΤΩ ΑΠΟ 30% ΚΑΙ ΤΥΦΛΩΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΖΗΤΑ Ο ΝΟΜΟΘΕΤΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙ Η ΜΗΤΕΡΑ ΝΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΘΕΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΝΤΡΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ Α)7.500 ΕΝΣΗΜΑ Ή 25 ΕΤΗ ΠΛΗΡΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΙΣΗΣ ΚΑΙ
    Β) Ο ΕΤΕΡΟΣ ΣΥΖΥΓΟΣ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΘΕΙ, ΟΥΤΕ ΝΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ …
    ΤΕΛΙΚΑ ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΥΟ ΓΟΝΕΙΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΘΕΙ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΟΤΑΝ Ο ΕΝΑΣ ΒΓΕΙ ΝΩΡΙΤΕΡΑ ΛΟΓΩ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΓΗΡΑΤΟΣ.
    ΚΙ ΟΜΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΕΡΕΣ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΚΙ ΑΠΟ ΔΥΟ ΑΤΟΜΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΣΕ ΤΟΣΟ ΒΑΡΙΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ.
    Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ Η ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΠΟΥ ΠΑΡΕΧΕΙ ΤΟ ΚΑΘΕ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ
    ΚΑΙ ΑΝΕΚΤΙΜΗΤΗ. ΠΟΣΟ ΜΑΛΛΟΝ Η ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ Η ΜΗΤΕΡΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΑΝΑΠΗΡΟ ΠΑΙΔΙ ΤΗΣ.
    ΕΛΠΙΖΩ ΣΤΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΑΔΙΚΙΑΣ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΠΟΥ ΦΡΟΝΤΙΖΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΤΟΥΣ ΤΑ ΑΝΑΠΗΡΑ ΤΕΚΝΑ ΤΟΥΣ.Reference

  • —–Εφαρμογή πρωτίστως των επιταγών του Εθνικού μας Συντάγματος ( άρθρο 21 παραγ.6) που αφορούν την εφαρμογή των ανθρωπίνων Δικαιωμάτων των Ατόμων με χρόνιες παθήσεις σωματικές ή διανοητικές . Δικαιώματα πρόσβασης στην Κοινωνία, την Ζωή, την Υγεία , την εκπαίδευση ,την Εργασία.

    —–Ίδρυση νέων περισσοτέρων Δημόσιων Δομών σε ολόκληρη την επικράτεια, δια την προστατευόμενη υποστηρικτική διαβίωση των ΑμεΑ, την Σωματο- ψυχοκοινωνική τους αποκατάσταση στο σύνολό τους κι όχι μόνο εκείνων που προέρχονται από Ψυχιατρικά Ιδρύματα στα πλαίσια του προγράμματος αποασυλοποίησης.

    —— Αναβάθμιση των ήδη υπαρχόντων Κοινωνικών Δομών-Οικοτροφείων, μη κερδοσκοπικών Εταιρειών και υπαγωγή όλων σε ένα Πρότυπο Κρατικό θεσμικό φορέα που θα ορίζει κανόνες αλλά και θα ελέγχει αυστηρά και με απόλυτη διαφάνεια την εφαρμογή τους.

    Ειδικότερα για τα ΑμεΝΥ και αυτών με ψυχικές και σωματικές αναπηρίες οι οποίες όχι μόνο δεν τους επιτρέπουν να ζουν με ασφάλεια ,Αυτονομία κι Αξιοπρέπεια ,αλλά η επιβίωση τους καθίσταται αδύνατη μετά την αποχώρηση από την ζωή των γονέων τους ή κι όταν αυτοί είναι υπερήλικοι και εκ των πραγμάτων αντικειμενικά αδύναμοι να τα προστατεύουν.

    Η πληροφορία που ακολουθεί , δεν είναι δικός μου «οραματισμός», αλλά προσωπική εμπειρία, ( επί τόπου επίσκεψή μου στην Αυστρία).

    Το παιδί που θα διαπιστωθεί με οποιοδήποτε πρόβλημα η, διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή όπως σύνδρομο down, αυτισμό, νοητική στέρηση κ.λ.π. , από πολύ ενωρίς, εντάσσεται σε ένα πρόγραμμα αποκατάστασης και προσαρμογής ,μέσω παρακολούθησης και επισκέψεων κατά τακτά χρονικά διαστήματα και βραχεία ημερήσια παραμονή του υπό μορφή φιλοξενίας, στο ¨Κατάλληλο Σπίτι» ( που ανήκει σε μιαν ολόκληρη κοινότητα ) για την περίπτωσή του.
    Σε περίπτωση και όποτε αυτό συμβεί, να στερηθεί της γονικής του μέριμνας σε οποιαδήποτε ηλικία, το υποδέχονται σε ένα απολύτως γνώριμο,εντελώς οικείο περιβάλλον στο οποίο ζει την υπόλοιπο ζωή του εν ειρήνη και ασφάλεια…..

    ——Απαλλαγή ατόμων με νοητική στέρηση, ψυχικές παθήσεις και βαριές πολλαπλές αναπηρίες από την υποχρεωτική χρήση του πλαστικού χρήματος.
    Το ποσοστό εξαίρεσης( με αναπηρία 80% ) δεν καλύπτει ειδικές περιπτώσεις νοητικής στέρησης.. π.χ. Το δικό μου ενήλικο παιδί αρτιμελέστατο κατά τα άλλα,, με νοητική στέρηση ( δείκτης νοημοσύνης 49% πιστοποιημένος από το ΨΝΑ) έχει κριθεί επ’ αόριστο ανάπηρο με ποσοστό αναπηρίας 67% .
    Επειδή κατέχω τα του χώρου ( πρόεδρος επί πενταετία της Πειραϊκής Ένωσης Γονέων και κηδεμόνων Νοητικώς στερούντων Ατόμων), τουλάχιστον το 4% του πανελλήνιου ποσοστού (10% και πλέον) των Ελλήνων Αναπήρων ανήκει στην πάρα πάνω κατηγορία .
    Ο αγώνας γονέων και Ειδικών για την κοινωνική προσαρμογή αυτών των ατόμων είναι τιτάνιος ,η δε « Ειδική» δια βίου εκπαίδευση περιλαμβάνει μεταξύ των άλλων και την γνώση-χρήση -αξία του χρήματος ,πράγμα που αποκλείεται μέσω των ΙΤΜ.

    Και δεν αναφέρομαι στα τεχνικά – λειτουργικά -ουσιαστικά προβλήματα που θα προκύψουν ,μεταξύ των άλλων,στην καθημερινότητά τους, όταν οι άνθρωποι αυτοί που δεν μεγαλώνουν ποτέ «μένουν πάντα παιδιά» θα χάσουν την φυσική παρουσία του προστάτη γονέα τους…

  • Ένα θέμα που θα πρέπει να ξαναδούμε, είναι η προϋπόθεση της υιοθεσίας παιδιών. Η αρτιμέλεια δεν είναι προϋπόθεση για να είσαι σωστός ο γονέας. Πιστεύω πως πρέπει και άτομα με ειδικές ανάγκες, ανάλογα με την αναπηρία τους, να έχουνε την δυνατότητα Να γίνουν θθτοί γονείς.

  • Θα αναφερθώ στις περιπτώσεις εκείνων των ατόμων που πάσχουν από Ψυχικές Διαταραχές των οποίων η διάγνωση συνήθως γίνεται σε νεαρή ηλικία 1)Τα περισσότερα άτομα από αυτά δεν έχουν ολοκληρώσει τις σπουδές τους και καθίσταται αδύνατη η συνέχιση τους λόγω της πάθησης .Αυτό στην συνέχεια και λόγω των ακούσιων συνεχών και επαναλαμβανόμενων νοσηλειών που παρεμβάλλονται ανάμεσα στα μεσοδιαστήματα όπου υπάρχει ύφεση και έξαρση της νόσου,τους φέρνει σε δυσχερή θέση όσον αφορά την εξεύρεση εργασίας.Με άλλα λόγια επαναπαύονται στα βοηθήματα πείνας τα οποία αφενός μεν δεν καλύπτουν τις ανάγκες τους και αφετέρου είναι ανασταλτικό στο να βρουν μια μόνιμη δουλειά,διότι δεν θεωρούνται άνεργοι.Η πρόταση μου είναι τα άτομα αυτά να πριμοδοτούνται με μόρια και να τους δίδεται όχι απλά προτεραιότητα ,αλλά το κράτος να φροντίζει να τους εξασφαλίζει κατάλληλη εργασία ,με ένα σταθερό εργασιακό περιβάλλον σε θέσεις όπου δεν θα υπάρχει πίεση και εξαναγκασμός .Είναι αποδεδειγμένο ότι άτομα με αναπηρία είτε σωματική είτε ψυχιατρική που εντάσσονται σε ασφαλές εργασιακό και κοινωνικό περιβάλλον είναι και παραγωγικά και αμείβονται με τον κανονικό μισθό που καλύπτει επαρκώς τις ανάγκες διαβίωσης ,γεγονότα που βοηθούν στην θετική πορεία και εξέλιξη της ασθενείας τους. Η πρόταση μου είναι να δημιουργηθούν κατάλληλες δομές(γραφεία εξεύρεσης εργασίας για ΑΜΕΑ) προς το σκοπό αυτό .Μέχρι να βρεθεί κατάλληλη μόνιμη εργασία να εξακολουθούν να παίρνουν είτε την σύνταξη ,είτε το προνοιακό βοήθημα 2) στο παρελθόν υπήρχε νόμος ο οποίος καταργήθηκε ,σύμφωνα με τον οποίον άτομα με πάνω από 67% αναπηρία πιστοποιημένη από τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας ,μετά από πάροδο 12 ετών η αναπηρία και ως εκ τούτου η συνταξιοδότηση τους γινόταν μόνιμη χωρίς να περνάνε από επανέλεγχο κάθε 3 χρόνια και ζητώ να επανέλθει στο προηγούμενο καθεστώς.3)Το ύψος των αναπηρικών συντάξεων είναι πολύ χαμηλό και δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση να καλύψει τόσο τις αυξημένες δαπάνες διαβίωσης αυτών των ατόμων, αλλά και να καλυφθούν οι έκτακτες ανάγκες που προκύπτουν λόγω της φύσης της ασθενείας,(ιατρικές δαπάνες,εμπλοκή με το νόμο,δικαστικά έξοδα κλπ ).Όλα αυτά λειτουργούν ως ιδιαιτέρως ψυχοπιεστικά γεγονότα που επιτείνουν τα συμπτώματα και προάγουν την έξαρση της ασθένειας ,επομένως κρίνεται απολύτως αναγκαίο αυτές να αναπροσαρμοστούν προς τα άνω .4)Αύξηση του αφορολόγητου ορίου για ΑΜΕΑ και επέκταση της επιδότησης ενοικίου και θέρμανσης σε ΑΜΕΑ καθώς και φοροαπαλλαγές για γονικές παροχές 5)να δοθεί περισσότερη μέριμνα στους γονείς παιδιών με αναπηρία ,ώστε να έχουν στην εργασία τους διευκολύνσεις όσον αφορά το ωράριο εργασίας, αλλά και οι ειδικές άδειες που δικαιούνται να αναπροσαρμόζονται ανάλογα και κατά περίπτωση ,διότι σε περιόδους έξαρσης της ασθένειας των παιδιών τους οι 21 ημέρες αδείας που δικαιούμαστε όσοι εργαζόμαστε στο Δημόσιο δεν καλύπτουν την περίοδο νοσηλείας που υπερβαίνει συνήθως τις ημέρες αυτές .Τα ίδια να ισχύσουν και στον Ιδιωτικό τομέα και να προστατεύονται από το νόμο οι γονείς αυτοί και να καθίσταται απαγορευτική η απόλυση τους από τον εργοδότη δια οποιονδήποτε λόγο ,η δε εφαρμογή να ισχύει για όλες τις περιπτώσεις γονέων με ΑΜΕΑ .6)Δεδομένου οτι η φροντίδα ενός ατόμου ΑΜΕΑ μακροπρόθεσμα έχει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία των γονέων ,θα πρέπει η πολιτεία να εξετάσει την περίπτωση ώστε να βγαίνουν σε πλήρη σύνταξη με λιγότερα έτη εργασίας ,μιας και ο μέσος όρος ζωής των γονέων αυτών είναι αισθητά χαμηλός.ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΟΛΟΙ .Ευχαριστώ .

  • Ταμείο ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ:Να αναπροσαρμοστεί το προεδρικό διάταγμα για αποζημιώσεις σε ορθοπεδικά είδη ΕΙΔΙΚΑ για αμεα ως πρός την διαδικασία διεκπαιραιώσεως συνταγής για αποφυγή ταλαιπωρίας του ασφαλισμένου.Πιο συγκεκριμένα έγινε αγορά ορθοπεδικών ειδών από ΑΘΗΝΑ ενώ ο ασθενής μένει ΧΑΝΙΑ.Κατά την κατάθεση των δικαιολογητικών ( αίτηση,ανάλυση δαπάνης,απόδειξη αγοράς,απόκομμα συνταγής βιβλιαρίου) ζητήθηκε από το ταμείο μου το απόκομμα συνταγής βιβλιαρίου να έχει στην όπισθεν πλευρά σφραγίδα του καταστήματος αγοράς.Δηλαδή ο ασφαλισμένος για να αποζημιωθεί θα έπρεπε α) να πληρώσει κούριερ ένα σεβαστό ποσό για να σφραγίσει το απόκομμα εκτέλεσης εντολής στο κατάστημα και να το λάβει πίσω για να το καταθέσει.β)να καθυστερήσει να αποζημιώθει λόγω αυτού του προβλήματος.Και ερωτώ: Ποιός ο λόγος(απαίτηση) σφράγισης της εντολής από το κατάστημα εφόσον κατά την κατάθεση των δικαιολογητικών υπάρχει νόμιμη-σφραγισμένη απόδειξη του καταστήματος αγοράς?Όλη αυτή η διαδικασία είναι χρονοβόρα για τον κάθε ασθενή…αναλογιστείτε την ταλαιπωρία ενός ασθενούς ΑΜΕΑ.Ευχαριστώ!

  • Νομίζω ότι αυτές οι προτάσεις του κ. Μπαρδάκη είναι για αρχή τουλάχιστον ένα εφαλτήριο για ουσιαστική και εποικοδομιτική συζήτηση επί των θεμάτων πουαφορούν τα ΑμεΑ. εκείνο που θα ήθελα να προσθέσω είναι τούτο : Καλό θα ήταν να μην περάσει από το μυαλό κανενός φαεινού νοός να θέσει εισοδηματικά κριτήρια για τα προνοιακά επιδόματα. Ο λόγος; Απλά οι ΑμεΑ ζουν σε μια χώρα η οποία βλέπει αυτά τα άτομα σαν ξένα σώματα. Δεν υπάρχουν δομές , χώροι που θα μπορούσαν αξιοπρεπώς να τους φιλοξενήσουν. Δεν τους παρέχει την απαραίτητη τις περισσότερες φορές υγειονομική και φαρμακευτικη περίθαλψη κ.α.

    «Πιλοτική εφαρμογή προνομοθετικής δημόσιας διαβούλευσης

    Πρόταση για τη θέσπιση νομοθετικών ρυθμίσεων προς το σκοπό της αναμόρφωσης της νομοθεσίας για την Αναπηρία σύμφωνα με τη Διεθνή Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών και το Προαιρετικό Πρωτόκολλο για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία

    1. ΑΝΩΝΥΜΙΑ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ
    Πρέπει να σταματήσει να υφίσταται η ανωνυμία των μελών στις υγειονομικές επιτροπές των ΚΕ.Π.Α. διότι αυτό τους επιτρέπει να μην υπολογίζουν κανέναν κώδικα δεοντολογίας. Αξιοσημείωτο δε ότι αναγκάστηκα να καταγγείλω την παραβατική τους συμπεριφορά όταν τους έπιασα να καπνίζουν εντός του χώρου εξέτασης των ασθενών! Αποδείξανε ότι δεν σέβονται ούτε τους ασθενείς με σοβαρά καρδιοαναπνευστικά προβλήματα υγείας! Και γιατί άλλωστε, αφού τους προστατεύει η ανωνυμία τους;
    Ποιος προστατεύει τα ΑμεΑ από ανώνυμους ιατρούς όταν κανείς δεν μας διαβεβαιώνει ότι είναι ιατροί;
    Ποιος μας διαβεβαιώνει ότι οι ιατροί που μας εξετάζουν είναι της ειδικότητας που αντιστοιχεί στην πάθηση μας;
    Γι΄αυτό ζητάμε να εφαρμοστεί επιτέλους ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ στο σύστημα λειτουργίας των ΚΕ.Π.Α.
    Αντιθέτως, οι ιατροί των υγειονομικών επιτροπών της ΑΣΥΕ υπογράφουν κάθε απόφαση κρίσης αναπηρίας με ονοματεπώνυμο και ιδιότητα.

    2. ΟΔΗΓΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ
    Επείγει να επικαιροποιηθεί, αφού έχουν περάσει τουλάχιστον δέκα χρόνια (εκδόθηκε το 2007), ο Οδηγός του Πολίτη με αναπηρία από το Υπουργείο Εσωτερικών.

    3. ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ
    Είναι απαραίτητο να δημιουργηθεί μια ανεξάρτητη αρχή ως ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ, προκειμένου να μεριμνά και να αναλαμβάνει τις υποθέσεις των ατόμων με αναπηρίες.

    4. ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ
    Πρέπει να ενταχθούν στην κοινωνία με το να προσλαμβάνονται στο Δημόσιο οι άνεργοι συμπολίτες μας με αναπηρίες που είναι ικανοί για εργασία. Οι καθυστερήσεις στην εφαρμογή των προκηρύξεων οφείλονται στις γραφειοκρατικές διαδικασίες μεταξύ ΟΑΕΔ και ΚΕ.Π.Α. Αν εφαρμοστεί ηλεκτρονική σύνδεση για την ανταλλαγή των μεταξύ τους πληροφοριών θα λυθεί το πρόβλημα.

    5. ΑΥΘΑΙΡΕΤΗ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΝΟΙΑΚΩΝ ΕΠΙΔΟΜΑΤΩΝ
    Το Υπουργείο Οικονομικών οφείλει να σεβαστεί το ότι τα προνοιακά επιδόματα που δίνονται σε ΑμεΑ δεν φέρουν τα εννοιολογικά χαρακτηριστικά του εισοδήματος, εφόσον αποτελούν κοινωνικά βοηθήματα που δίνονται για να καλύψουν τις ιδιαίτερες ανάγκες που δημιουργεί η αναπηρία, γι’ αυτό και πρέπει να σταματήσει να τα αντιμετωπίζει ως εισοδήματα, βασιζόμενο μόνο σε Δελτία Τύπου της Γ.Γ.Δ.Ε. χωρίς να στηρίζεται σε διατάξεις. Πολλά ΑμεΑ έχουν χάσει παροχές και εκπτώσεις που δικαιούνται επειδή έχουν «εισοδηματικοποιηθεί» αυθαίρετα τα προνοιακά τους επιδόματα προσαυξάνοντας το ύψος του εισοδήματός τους. Το Υπουργείο Οικονομικών οφείλει να δώσει πάγια θέση εκδίδοντας έγγραφο και όχι Δελτίο Τύπου.

    6. ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΣ ΘΕΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΜΕΑ
    Τα ΑμεΑ χρειάζονται να μπορούν να συμμετέχουν στις αποφάσεις που τα αφορούν και το παρόν συνδικαλιστικό τους όργανο, η ΕΣΑμεΑ, έχει ξεφύγει από τον σκοπό της αφού έχει γίνει «κλειστό κύκλωμα» που δίνει φωνή μόνο στα άτομα που επιλέγονται κεκλεισμένων των θυρών…
    Πόσο δημοκρατικό είναι να την προεδρεύει μονίμως το ίδιο πρόσωπο;
    Επίσης, το ίδιο συμβαίνει και στα τμήματα ΑμεΑ των κομμάτων, ειδικά του κόμματος της κυβέρνησης. Κανείς δεν γνωρίζει με ποιον τρόπο μπορεί να επικοινωνήσει μαζί τους!
    Στη Δημοκρατία πρέπει να μπορεί να έχει δυνατότητα επικοινωνίας, ψήφου και φωνής οποιοσδήποτε πολίτης, διαφορετικά έχουμε να κάνουμε με κλειστούς κύκλους, αντιδημοκρατικούς που μόνο συντηρούν τη διαπλοκή, τη διαφθορά και έτσι δίνουν δύναμη σε ολιγαρχικές νοοτροπίες.
    Επείγει λοιπόν να δημιουργηθεί ένας Δημοκρατικός Θεσμός για τους πολίτες με αναπηρία, όπου θα μπορούν να συμμετέχουν σε διάφανες διαδικασίες και ανοικτών των θυρών…

    7. Στο Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (ΚΕΑ) να εξαιρεθούν από το εισοδηματικό κριτήριο του ΚΕΑ οι συντάξεις αναπηρίας που δεν ξεπερνούν τα 313 ευρώ (όσο είναι το ύψος του βασικού προνοιακού επιδόματος αναπηρίας).
    Ο λόγος είναι ότι δημιουργείται άνιση μεταχείριση μεταξύ των ατόμων με αναπηρία (ΑμεΑ) που λαμβάνουν προνοιακά επιδόματα αναπηρίας και των χαμηλοσυνταξιούχων που επίσης έχουν αναπηρία.

    Δεν υπάρχει ίση μεταχείριση όταν π.χ. σε ένα μονομελές νοικοκυριό, ένα ΑμεΑ, που λαμβάνει προνοιακό επίδομα για την αναπηρία του, λαμβάνει στο σύνολο 513 ευρώ (313+200 ευρώ από το ΚΕΑ), ενώ ένα ΑμεΑ που λαμβάνει σύνταξη αναπηρίας ή θανάτου – λόγω της αναπηρίας του, να λαμβάνει π.χ. 210 ευρώ και να μην δικαιούται να λάβει το ΚΕΑ επειδή το δεύτερο ξεπερνάει το εισοδηματικό κριτήριο.

  • Πώς είναι δυνατόν άτομα που είναι ανάπηρα και εργάζονται σε νοσοκομεία να μην μπορούν να λάβουν μέρος στο Εθνικό Σύστημα Κινητικότητας εφόσον έχουν τα απαραίτητα προσόντα και έχουν κάνει μεγάλη προσπάθεια για να τα αποκτήσουν; Είναι μεγάλη αδικία και επιβάλλεται να δίνετε το δικαίωμα στα αμέα να καλυτερεύουν τη ζωή τους και τις συνθήκες εργασίας τους σε άλλες υπηρεσίες και σε άλλες πόλεις όπου μπορεί να ζει η οικογένεια τους

  • Σχετικά με συνταγματικά δικαιώματα έχουν ήδη αναφερθεί
    Αυτό που δεν έχει αναφερθεί κ θα θελα να εστιάσω είναι η αντιμετώπιση των πολιτών με απώλεια άκρου, όπως εγώ εδώ κ 34 χρόνια.
    δυστυχώς η κατάσταση έχει επιδεινωθεί τόσο πολύ που μιλάμε για εξαφάνιση με μαθηματική ακρίβεια εάν δεν έχεις οικογενειακό περιβάλλον να σε στηρίζει υλικά
    πρέπει να δημιουργηθεί ειδική επιτροπή που θα μελετήσει ουσιαστικά κ επιστημονικά όλα τα θεματα που αφορούν τους με απώλεια μέλους πολίτες
    Παράδειγμα αποτελεί η ανυπαρξία κρατικού φορέα αποκατάστασης για τους οικονομικά αδύνατους.Το πρωην εθνικο κέντρο αποκατάστασης στην λ.Πάρνηθας δεν έχει υλικά !!!ενώ θα πρεπε να χουμε τουλάχιστον 2 πλήρως λειτουργικά κ εξοπλισμένα εργαστήρια προθετικής (Αθήνα κ Θεσαλονίκη)
    ο πλουτισμός των ιδιωτών προσθετικών και του όλου κυκλώματος,που είναι κ εν μέρει υπεύθυνοι αυτής της κατάντιας,κάποτε να σταματήσει
    δεν υπάρχουν καθόλου δομές ψυχολογικής υποστήριξης κ ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης ειδικά για ακρωτηριασμένους
    δυστυχώς ,επίσης,οι ομοσπονδίες κ συνομοσπονδίες ποτέ δεν βλέπουν με καλό μάτι την χειραφέτηση κ ανεξαρτητοποίηση των ακρωτηριασμένων κ ως εκ τούτου ΠΟΤΕ δεν προώθησαν/πρότειναν κάτι σημαντικό για αυτήν την πολυπληθή πληθυσμιακή ομάδα της οποίας όλα τα δικαιώματα ,πρακτικά ,καταπατούνται.
    ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ (διακοματική) εξέτασης ,έρευνας, προτάσεων κ με τους ίδιους τους ενδιαφερόμενους λοιπόν!

  • Ειμαι πολιτικος μηχανικος με 2 μεταπτυχιακα ικανη για εργασια με αδεια ασκησης επαγγελματος, ασφαλιστικες εισφορες στο ΤΣΜΕΔΕ-πληρωμενες φυσικα απο τους γονεις μου – με πολλα χειρουργεια χωρις να δουλευω, με αναπηρια απο ΚΕΠΑ 80%. Δεν εχω κανενα εισοδημα και δεν δικαιουμαι προνοιακο επιδομα γιατι ειμαι ασφαλισμενη! Απο επαρχια χρειαζομαι να πηγαινω τακτικα στην Αθηνα για να συναντω τον γιατρο μου και να κανω θεραπειες με εισαγωγη στο νοσοκομειο μιας μερας.Διαμενω στη 2η κατοικια των γονιων μου στην Αθηνα και δεν δικαιουμαι δωρεαν μετακινησης στην Αθηνα διοτι η μονιμη κατοικια μου ειναι στους γονεις μου.Επι πλεον δεν μπορω να γραφτω στον οαεδ λογω ασφαλησης! Τωρα ειδα στις προσληψεις του Ασεπ για ευαθ δεν περιλαμβανονται αμεα παρα μονο τριτεκνοι και πολυτεκνοι.. Ελεος!Μην ειστε μονο λογια.Κανετε πραξεις, γιατι δικαιουμαστε κι εμεις να ζησουμε με αξιοπρεπεια!

Top